Kontakt z nami


telefon kontaktowy:

(14) 652 42 60


napisz do nas e-mail:

biuro@sw-elzbieta.pl


Misja szpitala


Profesjonalizm, komfort i bezpieczeństwo.

Aktualności

19.06.2015

WYNIKI konkursu „Dzień Dziecka w Roztoce”


Ogłoszenie wyników poszczególnych etapów konkursu
„Dzień Dziecka w Roztoce”
 
19.06.2015

Warsztaty Aktywna w ciąży


Na Wasze ręce oddajemy cykl warsztatów pod nazwą Aktywna w ciąży przygotowane przez specjalistkę w swojej dziedzinie, osobę ciepłą, oddaną swojej pasji – Paulinę Augustyn – trenera personalnego, fizjoterapeutę, doradcę żywieniowego.
Obiecujemy, że lektura wciągnie Was już od pierwszej części. A na kolejne będziecie czekać z niecierpliwością.
 
Zaczynamy! Poniżej słowa wstępu napisane przez Paulinę Augustyn – trenera personalnego.
 
„Jak zmienia się ciało kobiety w tym szczególnych czasie? Czy każda z nas może podejmować aktywność w czasie ciąży? Jakie ćwiczenia w ciąży są bezpieczne? Na co zwrócić uwagę?
Czy wzmacnianie mięśni jest ważniejsze od pozycji relaksacyjnych? Na te i wiele innych pytań postaram się odpowiedzieć podczas warsztatów.
 
Po moim porodzie w czerwcu obiecuję kontynuację tematu. Zdobędziecie wiedzę między innymi: jak wzmacniać mięśnie dna miednicy po porodzie naturalnym i mięsień poprzeczny po cesarskim cięciu. Poznacie zestawy ćwiczeń ze swoim maluchem. Chciałabym wypełnić temat tak, aby każda z Was znalazła coś dla siebie w moich artykułach, ponieważ wiem, że w Internecie jest wiele ćwiczeń nie do końca poprawnych i bezpiecznych dla kobiety w ciąży i po porodzie. Bazując na moim doświadczeniu, szkoleniach i praktyce, którą sama obecnie mam, postaram się rozwiać wszystkie wątpliwości. Zapraszam.
 
W ciąży bez powikłań nie ma przeciwwskazań do ćwiczeń, traktowanie ciąży jak choroby, a przyszłej mamy jak inwalidki to przestarzały pogląd. Aktywny wypoczynek wpływa pozytywnie na stan fizyczny i psychiczny zarówno matki jak i dziecka.
 
Pozostaje mi życzyć Wam powodzenia dziewczyny, ćwiczcie dla siebie i swojego maleństwa”
 
10.06.2015

Porady – II część z cyklu zasady 5U


 Dieta w ciąży               

 

Urozmaicenie

Dieta powinna być różnorodna - zarówno na przestrzeni tygodnia, jak i w ramach każdego dnia. Urozmaicając posiłki w tygodniu, zadbaj, aby nie powtarzać tych samych potraw w ciągu dnia.
Planując dania obiadowe pamiętaj aby:    
  • 2 razy w tygodniu w menu pojawiła się dobrej jakości ryba,
  • 1-2 razy danie z mięsem,
  • 2 razy warto skorzystać z nasion roślin strączkowych. 
W ciągu dnia    
Należy spożywać produkty z różnych grup: przynajmniej 3 razy warzywa, 3 razy produkty zbożowe, 1-2 razy owoce. Przynajmniej 3 razy nabiał i 1 raz produkty będące źródłami białka: ryby, mięso, jaja lub nasiona roślin strączkowych. W ramach 1 posiłku staraj się pamiętać, aby każdemu daniu towarzyszyło jakieś warzywo.
Już niebawem kolejne porady. Zapraszam :-)
 
 
 mgr inż Kinga Kołodziej – Dietetyka i Promocja Zdrowia
 Brzesko, ul. Głowackiego 49c
1
2
3
4
5
6
Strona główna            Aktualności           Szpital           Poradnie           Pracownie           Wyprawka do szpitala           Kariera           Kontakt




Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Położniczo-Operacyjny cheap jordan shoes im św. Elżbiety - NIP: 993-02-33-140
Realizacja: Dpl Agency - Projektowanie Stron Internetowych